Po raz pierwszy, treść informacji prasowej zabrzmiała dla mnie tak imponująco, że postanowiłam podzielić się z Wami jej treścią. Przyznam szczerze, lepszego opisu bym nie stworzyła. To fascynująca opowieść o tym, z jaką pasją i zaangażowaniem powstawał niezwykle charyzmatyczny męski zapach EXPLORER Montblanc. Marka, która przede wszystkim kojarzy się z wiecznymi piórami z najwyższej półki, które za każdym razem przykuwają swoją uwagę na biznesowych spotkaniach i nie tylko.
Po erze zapachu Legend, a później Emblem, marka Montblanc przedstawia nowość roku 2019, zapach stanowiący hołd pasji odkrywania. Wybór nazwy zapachu – Montblanc EXPLORER był oczywisty: od ponad wieku marka Montblanc jest jedną z ulubionych marek wybieranych przez pasjonatów podróży i przygody, dzięki wspaniałemu wynalazkowi jakim było wieczne pióro, które nigdy nie plamiło tuszem, cokolwiek by się nie wydarzyło. Rzemieślnicy, będący jednocześnie przełomowymi wynalazcami i wizjonerami, oddawali hołd wartości cenionej przez każdego pioniera – wiarygodności.
Montblanc, podobnie jak wielcy podróżnicy, nieustannie dąży do doskonałości zdobywając górskie szczyty, przełamując konwencje, odkrywając zakątki czterech stron świata. Od wybrzeża Południowej Afryki, aż do Haiti, Włoch, Niemiec czy Indonezji Montblanc EXPLORER zaprasza do fantastycznej podróży, podczas której będziemy mieli okazję poznać rzadkie składniki olfaktoryczne oraz współistniejące ze sobą w tym zapachu tradycyjne rzemiosło i nowoczesną technologię.
Kreatorzy zapachu EXPLORER
Zapach Montblanc EXPLORER to dzieło, które powstało w wyniku połączenia talentu trzech niezwykłych kreatorów z firmy Givaudan: Jordiego Fernandeza, Antoine’a Maisondieu i Oliviera Pescheux. Każdy z nich wniósł do tego projektu swą ogromną wiedzę na temat konkretnych składników i ich wpływu na emocje, zarówno z punktu widzenia „nosa”, jak i podróżnika. Pracując jako zespół, stworzyli razem innowacyjną piramidę olfaktoryczną. To zaproszenie do rozpoczęcia prawdziwej wyprawy, której celem jest odkrycie najcenniejszych akordów ze świata zapachów.
By stworzyć niepowtarzalny zapach twórcy wykreowali ich własny olfaktoryczny dziennik podróży. Wkompozycji odnaleźć można więc: bergamotkę z Włoch, wetiwerię z Haiti i paczuli z Indonezji, które czynią zapach prawdziwym zaproszeniem do odkrywania różnych zakątków świata. Łącząc współczesne rzemiosło krawieckie i nowoczesną technologię Montblanc EXPLORER zabiera nas w niezapomnianą podróż, której towarzyszy niekonwencjonalna aura drzewno-aromatyczno-skórzanego zapachu.
Piramida zapachowa EXPLORER
Nuta głowy emanuje bogactwem świeżości bergamotki z Włoch, symbolizującej słońce, energię i optymizm. Bergamotka OrPur® (składnik naturalny wyprodukowany przez firmę Givaudan), użyta w tej kompozycji wybucha kwiatowym, zielonym i intensywnie świeżym akordem, który kusi, by udać się w podróż na Południe. Bergamotce towarzyszą składniki nadające kompozycji męskiego charakteru – szałwia OrPur® oraz różowy pieprz OrPur®. Wszystkie te składniki stworzyły zapachowy dialog z charakterem.
Nuta serca zabiera nas w podróż do najodleglejszych rejonów Haiti, a dokładnie na jej południowo-zachodni kraniec, w regionie Les Cayes, gdzie znajdują się organiczne uprawy wetiwerii. Uznany przez twórców zapachów na całym świecie olejek z wetiwerii z Haiti jest nieporównywalny z żadnym innym dzięki jego ciemniejszemu odcieniowi oraz delikatnie orzechowej nucie. Składnik dumnie podkreśla męskość zapachu, jednocześnie zachowując jego naturalny charakter. Czysta charyzma nie potrzebuje sztucznych zabiegów.
„Fascynujące jest to, że potrzeba czasu, aby prawdziwie zrozumieć całe bogactwo i złożoność wetiwerii,” wyjaśnia Olivier Pescheux. „To nie jest codzienny, łatwy akord. Jest autentyczny, surowy, ziemisty. Wetiweria to korzeń o intensywnych akordach męskich: połączenie złożoności i szorstkości stanowi o jego męskości.” Towarzyszący jej akord skórzany – przywodzący na myśl skórzaną kurtkę – nieodzowny element ubioru każdego odkrywcy – tworzy obraz wyjątkowego mężczyzny o niewymuszonej elegancji, który sięga zawsze po to, co najcenniejsze.
Finalny przystanek znajduje się w Indonezji, na wschód od Borneo, w sercu lasu deszczowego na wyspie Sulawesi, krainy nowej odmiany paczuli o niezrównanej jakości. Odmiana ta została stworzona na wyłączność dla marki Montblanc. Wyrazista, nowoczesna i naturalnie elegancka, Montblanc EXPLORER został stworzony właśnie na takiej nowej, urzekającej strukturze drzewnej.
„Paczuli jest często składnikiem centralnym w moichkompozycjach, ponieważ wnosi do zapachu bogactwo i kompleksowość, to bijące serce zapachu” – wyjaśnia Jordi Fernandez. „Ta niezwykła, uprawiana na zamówienie paczuli przenosi kompozycję do innego, olfaktorycznego wymiaru. Użyłem jej w Montblanc EXPLORER, by wzbogaciła go swym niepowtarzalnym akordem. Podkreśla ona akord skórzany kompozycji oraz nutę kakaową, jednocześnie nie nadając jej ziemistego charakteru.”
Strukturę tej bogatej, dynamicznej kompozycji uzupełniają akcenty ambrowe -AmbrofixTM oraz Akigalawood®, ekskluzywne molekuły ogrzewające całość kompozycji. Te wyjątkowe innowacyjne nuty bazowe przenoszą elegancką kompozycję Montblanc Explorer do zmysłowego świata kuszącego, by go odkryć.
Projekt na miarę krawieckiego rzemiosła
Podróż kontynuowana jest w Europie, gdzie poznawane jest doświadczenie i dziedzictwo Domu Montblanc: najpierw Hamburg – to historyczny punkt startowy. Następny przystanek to Florencja, miasto-ikona stylu i luksusu. Ten niezwykły zapach wymaga niezwykłej oprawy, dlatego każdy jego detal to wyraz dążenia marki do doskonałości.
Flakon zapachu EXPLORER Montblanc
Skórzana oprawa otulająca flakon ozdobiona została słynnym, eleganckim motywem Saffiano, wykorzystywanym przez Montblanc w kreacjach od roku 1926 oraz oznakowana lśniącym emblematem marki.Słynna gwiazda, którą sygnowane są wszystkie skórzane akcesoria marki, produkowana jest wyłącznie wHamburgu. Skórzana nakładka oraz gwiazda nakładane są ręcznie w Montblanc Pelleteria we Florencji, wekskluzywnej pracowni, w której realizowane są najpiękniejsze projekty skórzanych akcesoriów. Montblanc EXPLORER został tym samym wpisany w poczet najbardziej wyjątkowych dzieł marki na równi z ikoną – wiecznym piórem Domu Montblanc.
Flakon wykonany został z grubego szkła, jego okrągły kształt symbolizuje ponadczasową solidność. Na dnie flakonu wygrawerowany został symbol marki, gwiazda-ikona, symbolizująca sześć lodowców otaczających najwyższy szczyt Europy.
Korek w kolorze lufy pistoletu, o nowoczesnym kształcie, przywodzi na myśl nakrętkę zabezpieczającą używaną niegdyś w pięknych samochodach typu vintage. Dopełnia on całości tej niezwykle męskiejkompozycji dzięki wygrawerowanej na nim gwieździe marki Montblanc.
Opakowanie wykonane zostało we Francji. Utrzymane jest w kolorystyce szarości. Stanowi ono doskonałe dopełnienie flakonu dzięki powierzchni stylizowanej motywem Saffiano. Nazwa zapachu EXPLORER wytłoczona została wielkimi, srebrnymi literami, które na ciemnym tle komunikują wyraźnie nowość zapachową. Logo Montblanc umieszczone zostało u podstawy opakowania.
Kampania reklamowa zapachu EXPLORER
Kampania reklamowa, uchwycona w kadrze przez Johna Balsoma, fotografa specjalizującego się w portretowaniu mężczyzn, odwołuje się i podkreśla bogactwo nieodkrytych krain, pięknych krajobrazów i prawdziwą naturę mężczyzny. Imponujące góry Południowej Afryki nie wywołują w nim strachu, uwielbiazbaczać z wytoczonej drogi, by podróżować po bezdrożach, zdobywać szczyty i odkrywać to co pozostawało do tej pory tajemnicą. Musi być gotowy, by zatracić się w odkrywaniu nowych horyzontów.
Naszemu odkrywcy towarzyszą jego ulubione akcesoria podróżnicze: mapa, motoryzacyjny klasyk – Aston Martin Db6, skórzana kurtka oraz zapach Montblanc EXPLORER. To wyjątkowy podróżnik, o wyrafinowanym guście i niezwykłej elegancji. Doskonale radzi sobie z wszelkimi wyzwaniami, które spotykają go w czasie dzikich wypraw, jak i w życiu zawodowym. Jego twarz, oświetlona promieniami słońca, zwrócona jest ku szczytom gór. Jak każdy prawdziwy odkrywca planuje już następna wyprawę, kolejne wyzwanie. Życie jest piękne!
Woda perfumowana Explorer do kupienia wyłącznie w perfumerii Douglas. Flakon 100 ml/ 369 zł, 60 ml/ 279 zł.